ERASMUS+KA1

Temeljem dostavljenih prijava Projektni tim Osnovne škole Ante Starčevića objavljuje rang listu odabranih učitelja za mobilnosti

Organizacija IFOM – Italija:

 

UČITELJICA

NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA

DATUM

Dragana Gorički

Naučite kako stvoriti platformu za e-učenje i web stranicu u samo tjedan dana

7. – 13.10. 2018.

 

Organizacija ATEMPO – Austrija:

 

UČITELJICA

NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA

DATUM

Slađana Ninković

Nove ideje za upotrebu tableta u nastavi

25. – 30.11. 2018.

 

Organizacija Skupina Primera- Slovenija:

 

UČITELJICA

NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA

DATUM

Slađana Ninković

ICT u mojoj učionici: Poboljšanje učenja, suradnje, motivacije i kreativnosti učenika kroz cijeli kurikulum

20. – 26. 1. 2019.

 

Organizacija Antolia- Nizozemska:

 

UČITELJICA

NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA

DATUM

Željka Gospočić

ICT BASED CLASSES

1. – 7. 4. 2019.

 

Organizacija u Velikoj Britaniji:

 

UČITELJICA

NAZIV STRUČNOG USAVRŠAVANJA

DATUM

Željka Gospočić

Inovativni pristupi poučavanju

5. – 10. 8. 2019.


Našoj školi odobren je prvi Eurasmus+ projekt

U okviru natječaja Agencije za mobilnost i programe EU našoj je školi odobren prvi Erasmus+ KA 1 projekt usmjeren stručnom usavršavanju učitelja u inozemstvu. 

Projekt će započeti u rujnu 2018. i trajat će do kraja kolovoza 2019. godine. Tri zaposlenice Škole ostvarit će mobilnosti u Italiji, Austriji, Sloveniji, Nizozemskoj i Velikoj Britaniji.

O svemu što će učiteljice vidjeli, doživjeti i naučiti  na mobilnostima možete pročitati na mrežnim stranicama Škole, a želite li možda pogledati prikupljene materijale, suvenire i uspomene uživo, navratite do našeg Erasmus kutka koji se nalazi nasuprot knjižnice na prvom katu Škole.


Sudjelovanje u mrežnoj edukaciji „ Gaming in the classroom- from controversy to inventivness“ na eTwinning portalu

Od 24. 9. do 12.10. 2018. su na eTwinning portalu u edukacijskom događaju sudjelovale učiteljice Slađana Ninković, Željka Gospočić, Blaženka Logožar i Dragana Gorički. Upoznale su pojam ozbiljnih i obrazovnih igara koji se koriste u školama s ciljem da se razbiju negativne strane, pokazujući, s praktičnim primjerima, kako igre imaju pozitivan utjecaj na proces učenja i promjene u ponašanju. Za aktivno sudjelovanje u mrežnoj edukaciji od 15 sati učiteljice su dobile potvrdu.

O svemu što će učiteljice vidjeli, doživjeti i naučiti  na mobilnostima možete pročitati na mrežnim stranicama Škole, a želite li možda pogledati prikupljene materijale, suvenire i uspomene uživo, navratite do našeg Erasmus kutka koji se nalazi nasuprot knjižnice na prvom katu Škole.


Sudjelovanje u eTwinning projektu Živjeti zdravo- Healthy living 2

Učiteljica Slađana Ninković se sa svojim 1. a razredom uključila u eTwining projekt ŽIVJETI ZDRAVO -HEALTHY LIVING 2 koji je nastavak prošlogodišnjeg projekta koji je nastao sudjelovanjem učiteljice na eTwinning kontaktnom seminaru U Bratislavi, Slovačkoj. Projekt je počeo u rujnu i trajat će do kraja školske godine.


Učiteljica Dragana Gorički sudjelovala je od 7. – 13. listopada 2018. u tečaju „Naučite kako stvoriti platformu za e-učenje i web stranicu samo u tjedan dana“ u Italiji

Voditelj tečaja i direktor organizacijske agencije „Institute for Training, Employability and Mobile learning – IFOM“ gospodin Francesco Tarantino, kroz sedmodnevni tečaj istaknuo je polaznicima sve veću važnost integracije ICT-a u svakodnevno poučavanje i rad s učenicima. Tečaj se održavao u Bologni u hotelu Camplus Guest Bononia u kojemu su polaznici bili i smješteni. Bilo je uistinu predivno i nesvakidašnje iskustvo razmijeniti znanja i kompetencije s kolegama iz Hrvatske, Srbije, Njemačke, Poljske, Irske, Španjolske, Belgije, Finske i Litve.

Sudjelujući u ovome tečaju naučila sam kako stvoriti web stranicu i e-platformu za učenje u edukacijske svrhe, ali i koristiti nekoliko web alata koji će uvelike doprinijeti boljoj organizaciji moje nastave i kreativnijem poučavanju nastavnih sadržaja njemačkoga jezika. Također bih voljela unaprijediti i osuvremeniti rad novinarske skupine koju već godinama vodim u našoj školi, a sudjelovanje u ovom tečaju donijelo mi je nekoliko novih ideja.

Sedmodnevni tečaj obuhvatio je, osim ICT – vještina, kulturološku pripremu i aktivnosti. Naučila sam kako koristiti alate kao što su Photogrid, Snapseed, Magisto, Lensoo Create, Weebly, Kahoot, Quizlet, Socrative, Edmodo, TEDEd i Edpuzzle. Po završetku tečaja, svim polaznicima uručeni su certifikati na koje smo vrlo ponosni.

Ovo je moje prvo sudjelovanje u ovakvom ozbiljnom i uzbudljivom projektu. Međunarodna mobilnost i edukacija bila mi je i više nego dovoljan motiv da se odlučim na višednevno stručno usavršavanje te tako pokušam obogatiti vlastite metode poučavanja, ali i svojih kolega. Vjerujem da će se naši učenici kroz brojne aktivnosti projekta „Odrastajući u digitalno doba“ također moći educirati o načinima korištenja raznih web alata u svrhu vlastitoga učenja.

 


NA SATU NJEMAČKOGA JEZIKA OSMAŠI UČE U DIGITALNOM OKRUŽENJU

Na satu njemačkoga jezika, učenici 8.a razreda učili su u digitalnom okruženju koristeći suvremene alate koje im je kroz zanimljivu temu predstavila njihova učiteljica Dragana Gorički.

Tema „Von Europa zur EU“ na satu njemačkoga jezika učenicima osmoga razreda bila je posebno zanimljiva. Još im se više svidjela pomisao kako će o Europskoj uniji učiti na stranom jeziku koristeći neke od zanimljivih edukativnih alata koje je njihova učiteljica Dragana Gorički naučila kroz sedmodnevnu edukaciju u Bologni u sklopu Erasmus + KA1 projekta.

Alate kao što su Quizlet, Weebly ili Magisto učiteljica često koristi u svojoj nastavi. Učenici ih imaju priliku iskušati u različitim situacijama: tijekom obrade novih sadržaja, uvježbavanja već ranije usvojenih, no učiteljica svojim učenicima nerijetko zadaje i domaću zadaću putem svoje web stranice www.mladinovinari.weebly.com.

Ono što učiteljicu najviše veseli je spoznaja kako će koristeći suvremenu opremu i alate motivirati svoje učenike za učenje ovog prekrasnoga, no na žalost, ne baš tako popularnoga jezika među mladima.

Barbara Vukšić, 8.a


DISEMINACIJE UČITELJICE DRAGANE GORIČKI NAKON VRIJEDNOG SEDMODNEVNOG TEČAJA U BOLOGNI

Moja su obveza i veliko zadovoljstvo prenijeti stečena znanja i iskustva kolegama i sustručnjacima o mnoštvu ideja koje mi je omogućio Erasmus+ KA1 projekt, a koje su od velike važnosti za moj daljnji rad s učenicima.

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Growing up digital – Odrastajući u digitalno doba“, sudjelovala sam od 7. – 13. listopada 2018. u tečaju „Naučite kako stvoriti platformu za e-učenje i web stranicu samo u tjedan dana“.

Prva moja diseminacija nakon putovanja bila je na Županijskom vijeću učitelja njemačkoga jezika Brodsko-posavske županije održanom u Oriovcu 30. listopada 2018., a druga na Učiteljskom vijeću moje matične škole OŠ Ante Starčevića Rešetari 5. prosinca 2018. S prednostima digitalnoga pristupa u nastavi upoznala sam i svoje kolege OŠ „Matija Antun Relković“ Davor na Učiteljskom vijeću koje je održano 9. siječnja 2019.

Moje radne kolege, gospodin ravanatelj Tihomir Batalo te gospođa ravnateljica Jasna Butumović nakon održanoga iscrpnog predavanja podržali su ovakvo nastojanje i rad, a upoznali su se s mnoštvom digitalnih alata koji će zasigurno doprinijeti kvaliteti njihove nastave ili rada s učenicima te obogatiti njihove ideje i kreiranje ishoda učenja.

Učitelji i ravnatelji su na poveznicama mogli vidjeti primjere materijala i prakse s tečaja u Bologni te kako ih primjenjujem u svome radu, a najviše sam ponosna na svoju web stranicu koju sam kreirala u alatu Weebly i na čemu sam marljivo radila na tečaju koji će zauvijek ostati utkan u moj rad i sjećanje.

Učiteljica njemačkog jezika Dragana Gorički

ERASMUS+ STRUČNO USAVRŠAVANJE U AUSTRIJI

Koordinatorica Erasmus+ KA1 projekta Slađana Ninković sudjelovala je na tečaju „Nove ideje za upotrebu tableta u nastavi“ od 25. do 30. studenoga 2018. godine u Austriji. Dio je to druge planirane mobilnosti Erasmus+ KA1 projekta – Mobilnost osoblja u svrhu poučavanja i osposobljavanja.

Na stručnom usavršavanju je, uz mene, sudjelovalo još četvero nastavnika i učitelja iz Lihenštajna, Francuske i Cipra. Učenje u novom okruženju s ostalim kolegama iz raznih europskih zemalja nije samo zadovoljilo moje profesionalne interese i potrebe, nego je ojačalo i moje društvene i kulturološke interaktivnosti. Razmjena informacija među učiteljima iz raznih europskih zemalja osnažila me je u smislu konkretne primjene novih ideja za upotrebu tableta u nastavi.

U okviru seminara obrađene su mnoge zanimljive teme, a ponajprije su savladane osnove u radu s iPadom, a zatim kroz čitav niz radionica kreativna upotreba raznih aplikacija koje je moguće koristiti u nastavi svih školskih predmeta: Book Creator, PuppetPals HD, Mindomo, Plotagon Story, Duolingo, Quizizz, Scribbl, Plickers, Socrative, Quizlet, iMovie i dr.

Ovo su samo neke od aplikacija, a svaki učitelj izabrat će one koje smatra najzanimljivijima i najjednostavnijima te ih primijeniti na svoje nastavne sadržaje.

Tečaj je bio obogaćen posjetom osnovnoj i srednjoj školi čiji učenici vrlo samostalno i kvalitetno aktivno rade na tabletima i iPadima. Imali smo priliku razgovarati s njima o načinima rada i sudjelovati u jednom satu, uz stručna pojašnjena profesora, ali i uz odličnu suradnju s učenicima  škole. To je svakako vrijedno iskustvo koje ću primijeniti u svom radu.

Učitelj i ravnatelj Petri Ilmonen iz Finske održao nam je sjajno predavanje o finskom obrazovnom sustavu jer je godinama Finska sinonim za uspješan obrazovni sustav, smještena na samom vrhu međunarodne tablice pismenosti i računanja. Saznali smo kako je kvalitetno obrazovanje postavljeno kao ključni temelj razvoja zemlje i neposredno je povezano s gospodarstvom i mogućnostima zapošljavanja.

Nama sudionicima tečaja najzanimljiviji dio bio je boravak u centru grada, gdje smo uz aplikaciju Actionbound bili živi sudionici utrke starom gradskom jezgrom. Podijeljeni u grupe, istraživali smo grad, fotografirali i upisivali nazive povijesnih dijelova, zgrada i spomenika te tako prelazili iz nivoa u nivo. Sjajna aplikacija za učenje povijesti i geografije!

Nakon završene edukacije nastavit ću s diseminacijskim aktivnostima u svojoj školi, kao i izvan nje, a na stručnim aktivima ću s radošću prenijeti sva stečena znanja s tečaja što većem broju učitelja.


 Sudjelovanje na eTwinning godišnjoj konferenciji u Zagrebu

U petak, 16. studenoga 2018. godine dugogodišnje eTwinning učiteljice naše škole Slađana Ninković i Blaženka Logožar sudjelovale su na eTwinning konferenciji s temom „Budućnost eTwinninga i kulturno nasljeđe u digitalno doba“.

Sudjelovanjem na konferenciji učiteljice naše škole dobile su nove ideje i motivaciju za buduće projekte kako bi podigle ugled i kvalitetu rada škole. Nadaju se kako će ostale kolege iz škole motivirati da se i oni s radošću uključe u projekte koje omogućuje eTwinning.

U cilju jačanja učeničkih i nastavničkih digitalnih kompetencija te podršci u učenju i podučavanju medijske pismenosti, koordinatorica Erasmus+ projekta Slađana Ninković će pokrenuti grupu na eTwinning-u pod nazivom Odrastajući u digitalno doba. Tijekom realizacije Erasmus+ KA1 projekta to će biti mjesto za sve učitelje naše škole kako bi dijelili i razmjenjivali iskustva jedni s drugima.

Obilježavanje Svjetskog dana televizije 21. 11. 2018.

Glavna skupština Ujedinjenih naroda proglasila je 21. studenoga Svjetskim danom televizije. Iako danas internet polako sustiže televiziju, ipak je još uvijek televizijski program taj kojeg prati najveći broj ljudi različitih životnih dobi.

Televizija ima izuzetno značajan utjecaj na procese odlučivanja te je priznata kao jedan od glavnih alata u procesu informiranja i utjecaja na javno mnijenje. Gledatelji u Europi prosječno provedu 3 sata i 55 minuta pred malim ekranima, gledajući 5463 televizijska programa. Unatoč velikomu izboru koji potrošači imaju, televizija je i dalje glavni medij kojeg prati sve više ljudi na svim platformama.

Svjetski dan televizije još je jedna aktivnost koju smo proveli u okviru Erasmus+ projekta u našoj školi. Koordinatorica Erasmus+ projekta Slađana Ninković  i učiteljica engleskog jezika Željka Gospočić osmislile su pitanja i provele anketni upitnik o tom masovnom mediju među učenicima petih razreda.

Putem eTwinning portala učiteljica Slađana Ninković dogovorila je suradnju s učiteljem engleskog jezika iz Pariza kako bi proveli anketu na engleskom jeziku među učenicima petih razreda te usporedili rezultate. Također je učitelj iz Pariza sa svojim učenicima snimio vremensku prognozu na engleskom jeziku, što je učinila i naša učiteljica engleskoga jezika Željka Gospočić s učenicima petih razreda.

Vremenska prognoza učenika iz Francuske može se pogledati na ovom linku:

https://carnet-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/zeljka_gospocic_skole_hr/EeMixZfxkUhKo9fqeAV8YqMB_whOzNpDF9Mmk4qoBXUXCg?e=s7VITJ

Vremenska prognoza naših učenika dostupna je na slijedećem linku:

https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/zeljka_gospocic_skole_hr/EZnUlotfDPtFoVmfnTVSUZcB8uMcpcE-g2eW-biGMe7Zcw?e=AmPeJ2

Cilj ankete bio je saznati  koliko vremena učenici provedu pred ekranom zbog školskih obveza, kao i prate li samo sadržaj koji je uvijek samo zabavan ili gledaju sadržaj koje potiče na razmišljanje i da im na neki način proširuje znanja (ponajprije kroz obrazovni program i dokumentarni).

Anketni se upitnik sastojao od pet pitanja u kojima su učenici odabirali samo jedan od ponuđenih odgovora. Prvim se pitanjem željelo saznati koliko vremena učenici dnevno provedu uz televizore i to vrijeme nije zanemarivo jer je većina učenika odgovorila kako dnevno gleda televiziju 2 sata (33 %) te više od 2 sata (27 %).

U drugom su se pitanju učenici morali opredijeliti za vrstu sadržaja koju najčešće gledaju. Najviše učenika gleda sportske emisije (19 %), nešto manje dokumentarne emisije (16 %) i filmove (15 %), a najmanje informativne i znanstvene emisije (4 %).

U trećem su pitanju učenici odabirali vrstu sadržaja koju ponekad gledaju. Saznalo se da najviše učenika ponekad prati informativne emisije (16 %), nešto manje crtane filmove (14%) i glazbene emisije (14 %), a najmanje ponekad pogledaju kvizove (6 %).

U četvrtom pitanju nas je zanimalo što nikada ne gledaju na televiziji. Najviše je učenika odgovorilo da ne gleda znanstvene emisije (18%) i kvizove (18%), a 3% učenika je odgovorilo da nikada na televiziji ne gleda filmove.

Na kraju ankete učenici su morali odgovoriti na pitanje „Što bi napravili u situaciji da se druže s prijateljem, a na televiziji upravo počinje njihova omiljena TV emisija koju žele pogledati?“

Njihovi odgovori su nas razveselili jer 47 % učenika će ostati s prijateljem i neće pratiti svoju omiljenu emisiju, 33% učenika će  tražiti od prijatelja da upali televizor  kako ne bi propustili svoju omiljenu emisiju, a 20% učenika će ipak otići kući i gledati emisiju.

Rezultate provedene ankete može se pogledati na slijedećem linku:

https://carnet-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/zeljka_gospocic_skole_hr/EScZldLmXnhKm41RL73wFhcBop8Q9C6JVxIVO_edHsjVeA?e=EPmmH7

Učiteljice su ovom anketom ponajprije željele obilježiti Svjetski dan televizije i učenicima skrenuti pozornost na taj još uvijek najutjecajniji medij današnjice. Dobiveni se rezultati ne mogu smatrati ogledalom stvarnog stanja utjecaja televizije na život učenika, ali mogu biti pokazatelj nekih njihovih medijskih navika.

Rezultati provedene ankete među francuskim učenicima petih razreda:

https://docs.google.com/forms/d/19D-R6mkX9CxJzhvI5WN-9vFeij-Qjw_w-VvCzCBbGwM/edit?ts=5c0feaa1#responses

Novinarka radio Prkosa je 20. 11. 2018. objavila članak i intervju s koordinatoricom projekta Slađanom Ninković o provedbi Erasmus+ KA1 projekta u našoj školi

Link:

http://radioprkos.hr/4157_Digitalne_kompetencije_uitelja_


U našoj školi održana je Večer matematike u četvrtak 6. prosinca 2018. 

Učitelji koji su doprinijeli ovoj večeri su učiteljice razredne nastave Blaženka Logožar, Marija Mlađen, Mateja Horvat, Slađana Ninković i Romana Domazetović te učitelji predmetne nastave Goran Marković, Marijan Vuković, Krunoslav Džakić i Ivona Han.

Sudionici su mogli otkriti zabavnu stranu matematike kroz radionice, zabavne igre i modernu tehnologiju. Učenici od 1. do 8. razreda obilazili su u svojim učionicama matematičke stanice i odabirali u kojima će sudjelovati. Prošli su kroz sve matematičke centre i okušali su se u rješavanju matematičkih zadataka kroz igru. Ove interaktivne radionice potaknule su učenike za izgradnju pozitivnoga stava prema matematici, što je glavni cilj Večeri matematike.

Fotografije je snimila novinarska skupina škole i voditeljica novinarske skupine Dragana Gorički.

Projekt s učiteljem engleskog jezika i njegovim učenicima petih razreda iz Pariza 

Nakon što su se učenici petih razreda iz Francuske predstavili na web aplikaciji Padlet i naši su se učenici 5.a i 5.b razreda predstavili na engleskom jeziku.

padlet.com/mcombier/brassens


eTwinning projekt Using Social Media Safely

Učiteljice Slađana Ninković, Dragana Gorički i Željka Gospočić su se u 12. mjesecu uključilile u međunarodni eTwinning projekt Using Social Media Safely. 

 


Sudjelujemo u online tečajevima

Učiteljica Željka Gospočić uspješno je završila tečaj Obrada fotografije u PhotoScapes u organizaciji Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono u trajanju od 6 sati, photoscape.pdf.

Sudjelovala je i na  tečaju Izrada interaktivnih nastavnih sadržaja u organizaciji Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono u trajanju od 6 sati. Teme tečaja su:ThingLink, Quizizz, Popplet, Wizer.me, Jigsaw planet, interaktivni zvono.pdf.

Učiteljica Blaženka Logožar završila je teča jOpen eTwinning: Project-Based Learning and the Community for Schools in Europe -online tečaj u organizaciji Teacher Academy u trajanju od 24 sata.

Uspješno je završila  i tečaj Izrada interaktivnih sadržaja u organizaciji Udruge hrvatskih učitelja Zvono u trajanju 6 sati gdje su se upoznavali digitalni alati:ThingLink, Quizizz, Popplet, Wizer.me, Jigsaw planet.

 Open eTwinning PBL 2018.pdf     

 izrada interaktivnih sadržaja 2018..pdf


Druga diseminacija na Učiteljskom vijeću

Na sjednici Učiteljskog vijeća održanoj dana 10.1.2019. učiteljica Slađana Ninković predstavila je u svrhu diseminacije Erasmus+ K1 projekta „Odrastajući u digitalno doba“ aktivnosti koje je provela na stručnom usavršavanju u Austriji.        

Sjednici su nazočili članovi Učiteljskoj vijeća te se aktivno uključili u izlaganje kolegice.


USAVRŠAVANJE U SLOVENIJI

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta pod nazivom Odrastajući u digitalno doba, učiteljica Slađana Ninković sudjelovala je stručnom usavršavanju u Ljubljani.

Tečaj „ICT u mojoj učionici: Poboljšanje učenja, suradnje, motivacije i kreativnosti učenika kroz cijeli kurikulum“ održavao se od 20. 1. 2019. do 26. 1. 2019. u Ljubljani. Osim mene, na tečaju je sudjelovalo još 9 učitelja iz Rumunjske, Italije, Latvije i Hrvatske.

Predavanja i radionice kao i komunikacija u slobodnom vremenu druženja odvijala se na engleskom jeziku. Bio je to vrlo dobro organizirani tečaj, s aktivnim sudjelovanjem svih polaznika. Fokus je bio na iskustvenom učenju i radioničkom pristupu nakon kojih su sudionici prezentirali svoj rad.

Glavni cilj tečaja bio je pripremiti učitelje za učinkovit rad s različitim ICT alatima da bi:

• poticali suradnju u razredu i na međunarodnoj razini

• povećali motivaciju učenika za učenje

• omogućili učenicima neovisnost

• potakli kreativno razmišljanje učenika

Teme kojima smo se bavili su sigurno i odgovorno ponašanje na internetu, medijska i digitalna pismenost, kako koristi mobitele u nastavi, društvene mreže i digitalne alate. Tijekom stručnog usavršavanja zajedno smo učili, proučavali, dijelili smo ideje i pomagali jedni drugima.

Kao jedan od meni najzanimljivijih alata bio je Canva. Pogodan je za brzu i laku izradu atraktivnog sadržaja za nastavnike i učenike. Alat je jednostavno primijeniti kod izrade plakata, letaka ili prezentacija projekata, ali isto tako kao i dodatak predavanjima kako bi sadržaj koji se želi prikazati bio zanimljiviji. Upoznali smo i jednostavnu aplikaciju Wordclouds ili oblak riječi koja omogućuje  izradu i podjelu oblaka riječi za razne stvari, od stvaranja razrednih skupina koristeći se imenima učenika do osvrtanja na planove lekcija.

Ovo me iskustvo obogatilo kao učiteljicu jer sam imala prilike usporediti vlastitu praksu poučavanja s kolegama iz drugih europskih zemalja. Saznanje da brojne aktivnosti koje su prezentirane na strukturiranom tečaju i sama otprije primjenjujem pozitivno je utjecalo na radno samopouzdanje. Međutim, stekla sam i nova znanja i prikupila ideje koje ću pokušati primijeniti i u vlastitom razredu. 

Edukacija je završila u veselom raspoloženju, podjelom certifikata, brojnim novim prijateljstvima i mogućnostima za suradnju na budućim projektima.

Slađana Ninković, koordinatorica projekta i učiteljica RN

Projektni dan- Dan za sigurniji internet, 5. 2. 2019.

Veljača je vrijeme za Dan sigurnijeg interneta! Projektni dan u našoj školi posvećen je internetskoj sigurnosti i dio je aktivnosti Erasmus+ projekta. Ovogodišnji slogan je „Zajedno za bolji internet“.

Cilj godišnje proslave Dana sigurnijeg interneta podići je svijest o sigurnijem i boljem internetu, na kojem svi znaju kako tehnologiju upotrebljavati odgovorno, s poštovanjem, kritički i kreativno. Kampanja nastoji doprijeti do djece i mladih ljudi, roditelja i staratelja, učitelja, obrazovnih i socijalnih radnika, kao i do digitalne industrije, donositelja odluka i političara i sve ih potaknuti da sudjeluju u stvaranju boljeg interneta. 

Članak o projektnom danu u našoj školi može se pročitati u na našoj web stranici škole.


Sudionice projekta uključile su se u eTwinning grupu Bringing eSafety into eTwinning projects

Naše učiteljice Slađanu Ninković, Željku Gospočić i Draganu Gorički zanima sigurnost na internetu pa su se priključile grupi Bringing eSafety into eTwinning projects (uključivanje eSigurnosti u eTwinningove projekte). Grupa je namijenjena svim eTwinnerima koji se u poučavanju koriste društvenim mrežama, a naročito onima koji su aktivno uključeni u izvođenje eTwinningovih projekata.


Suradnja s roditeljima

Nakon uspješno provedenog projektnog dana na kojem smo obilježili Dan sigurnijeg interneta u svrhu dodatne edukacije roditelja ravnatelj i pedagoginja naše škole održali su 6. veljače 2019. predavanja na roditeljskim sastancima 5.a, 5.b i 6.a razreda.

Ravnatelj je roditeljima predstavio Analizu digitalne zrelosti naše škole u kojoj ih je izvijestio o rezultatima projekta e-škole.

Pedagoginja je predstavila anketu “Utjecaj nasilnih igara na djecu” koju je provela u petim (5.a i 5.b) i šestom razredu.

U današnje vrijeme gotovo je nemoguće djecu potpuno isključiti iz virtualnog svijeta i to naravno nije rješenje. Ukoliko roditelji nisu sigurni koje igre bi trebali ponuditi djeci, program PEGI (The Pan-European Game Information; http://www.pegi.info/en/index/ ) im može pomoći. Riječ je o program kojem je glavni cilj informiranje roditelja o donošenju odluka pri kupnji računalnih igara, na način da sadrži klasifikaciju prema životnoj dobi djeteta, odnosno kojoj dobnoj skupini je pojedina igra, film, video, DVD namijenjen (npr. 3+, 7+ , 12+ itd.). Isto tako, ukoliko vas zanima kako izgleda pojedina igra, možete otići na https://www.youtube.com/, upisati naziv videoigre i prikazati će vam se sadržaj i način igranja.

 


Učiteljica Blaženka Logožar je za svoje učenike 4. razreda izradila razrednu stranicu pod nazivom “Veseli četvrtaši”

Link na web stranicu: Veseli četvrtaši


eTWINNING PROJEKT „VALENTINE’S CARDS“

Na portalu eTwinning, namijenjenom međunarodnoj suradnji i usavršavanju nastavnog i nenastavnog osoblja od predškolskog obrazovanja do srednje škole, učenici prvog razreda, pod vodstvom učiteljice Slađane Ninković sudjeluju u projektu „Valentine’s Cards“.

Učiteljica Slađana Ninković je u suradnji s učiteljicom engleskog jezika iz Poljske osmislila i pokrenula međunarodni eTwinning projekt Valentine’s Cards koji je obuhvatio 13 partnera iz Španjolske, Grčke, Latvije, Litve, Poljske, Ukrajine, Turske i Hrvatske.

Glavni zadatak projekta je izraditi Valentinovske čestitke i razmjenjivati ih sa školama iz drugih zemalja kako bi razvijali svoju kreativnost, samopouzdanje i suradnju s vršnjacima iz inozemstva. Sve čestitke koje smo dobili od projektnih partnera putem pošte su postavljene na školskom panou. Na sam dan Valentinova učenici prvog razreda su rješavali prigodne zadačiće u posebnoj mapi koje je za njih pripremila učiteljica i pjevali pjesme „Valentinovo“ i „Nije lako bubamarcu“. Na nastavi likovne kulture učenici su imali zadatak da od papirnatih tanjura i srca od kolaž papira izrade zaljubljenu sovu ili medvjeda.

U hodniku škole postavljen je i LJUBAVNI SANDUČIĆ u koji su svi zainteresirani do srijede, 13. veljače, mogli ubaciti svoju ljubavnu poruku.

Učiteljica Slađana Ninković

„DESET DANA BEZ EKRANA“

Učenici 3. b razreda su u suradnji sa svojim roditeljima i učiteljicom Matejom Horvat proveli projekt pod nazivom „Deset dana bez ekrana. Roditelji su sa provođenjem  i ciljem projekta upoznati na roditeljskom sastanku, a učenici na satu razrednika. Projekt se provodio od 11. veljače 2019. do 21. veljače 2019. a proveden je u okviru Erasmus+ KA1 projekta „Odrastajući u digitalno doba“.

Cilj projekta bio je potaknuti učenike na bolju komunikaciju s roditeljima i vršnjacima te im ukazati na mogućnost kvalitetnije provedenog vremena.

Nakon upoznavanja s projektom, roditelji i učenici dobili su dnevnik vođenja u kojem su bilježili svoje bodove i zapažanja tijekom deset dana.

Nakon završenog projekta provedena je evaluacija anketnim upitnicima za roditelje i učenike.

Tijekom jednoga dana učenici su mogli postići najviše 5 bodova, a tijekom 10 dana 50. Iz sljedećih rezultata vidljivo je kako pojedini učenici ne mogu bez ekrana.

Najveći broj bodova po učeniku je 47 a najmanji 26. Što se tiče bodova po danu, najviše bodova postignuto je tijekom subote i nedjelje te prvog i drugog dana projekta.

Na pitanje što su poželjeli određenoga dana koristiti od ekrana, učenici najčešće odgovaraju mobitel (zbog igranja igrica) te TV.

Što su radili umjesto gledanja u ekran, učenici odgovaraju kako su čitali, pisali, više se družili s obitelji i provodili vrijeme na zraku u društvu vršnjaka. Roditelji odgovaraju kako im se projekt svidio upravo zbog onoga što su naveli učenici-drugačijeg provođenja vremena, korisno iskorištenoga vremena uslijed čega se poboljšala suradnja između njih i njihova djeteta.

Učenicima se u projektu svidjelo što su bili više s obitelji i prijateljima. Nije im se svidjelo što su svakodnevno trebali voditi bilješke te im je projekt trajao predugo.

Učenici su uz potporu roditelja, braće, sestra, prijatelja i učitelja zajedničkim snagama uspješno ostvarili sljedeće ciljeve: poboljšana je komunikacija i suradnja u obitelji, osviješteni su načini vlastitog provođenja slobodnog vremena i korištenja ekrana, razvijeni su i novi načini organizacije vremena, uz veći naglasak na školskim obvezama i druženju unutar obitelji, a bilo je i više druženja, komuniciranja i kvalitetnog provođenja vremena među djecom.

Učenici su najviše vremena provodili izvršavajući svoje školske obveze (zadaće, lektira, učenje) i u igri s članovima obitelji ili prijateljima, a osim toga bavili su se crtanjem, slušanjem glazbe, plesanjem, pjevanjem, posjećivanjem rodbine itd. Pomagali su roditeljima oko kućanskih poslova, igrali društvene igre, provodili vrijeme u prirodi, bavili se sportom i čitali,  planinarili…             

                                                                                                                                                                                  Učiteljica Mateja Horvat


RODITELJSKI SASTANAK 1. I 2. RAZREDA

5. 3. 2019. održan je roditeljski sastanak 1. i 2. razreda. Roditelji su upoznati s provedenim aktivnostima Erasmus projekta te su zamoljeni da ispune anketni upitnik u kojima su odgovorali na pitanja o medijima i medijskoj pismenosti.

Nakon ispunjavannja ankete roditelji su upoznati s provedenim aktivnostima projektnog dana kojim smo obilježili Dan sigurnosti na internetu. Na kraju sastanka i roditelji su prvi put odigrali kviz na Kahootu kako bi provjerili svoje znanje o sigurnosti na internetu.

Link: https://create.kahoot.it/share/duplicate-of-safe-or-sorry/7d57c675-cee8-4f70-b21e-579c71a1fcff


SUDJELOVANJE U WEBINARU POD NAZIVOM “PERSONALISED LEARNING”

U srijedu, 20. ožujka 2019. u 17,00 sati, učiteljice Dragana Gorički i Slađana Ninković sudjelovale su u webinaru preko portala School Education Gateway s temom personaliziranoga učenja.

Webinar je usmjeren na poticanje personaliziranog učenja izvan ograničenja i stava “Jedan stil poučavanja pristaje svim učenicima.”


         BILI SMO PREDAVAČI NA WEBINARU S TEMOM„DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2019.“

 

Webinar pod nazivom „Safer internet day 2019 – sharing participants’ exeperience“ organiziran je u okviru eTwinning grupe pod nazivom „Bringing eSafety into eTwinning projects“. Održan je 5. ožujka 2019. s početkom u 19 sati, a sudionici u webinaru i predavači bili su ravnatelj Tihomir Batalo, koordinatorica projekta „Odrastajući u digitalno doba“ učiteljica Slađana Ninković, učiteljica engleskoga jezika Željka Gospočić i učiteljica njemačkoga jezika Dragana Gorički.

Voditeljica i organizatorica webinara bila je učiteljica iz Poljske i eTwinning ambasadorica Aneta Wilk. Ideja webinara bila je predstaviti aktivnosti koje su članovi spomenute eTwinning grupe s ciljem promocije sigurnije i bolje uporabe interneta unijeli u svoje škole na Dan sigurnijeg interneta u 2019. godini.

Ovo je bilo naše prvo sudjelovanje u webinaru u ulozi predavača, i to na engleskom jeziku.Predstavili smo našu školu i aktivnosti koje smo sa svojim učenicima održali na Dan sigurnijeg interneta 2019. 

Vrlo smo zadovoljni suradnjom koju smo ostvarili s organizatoricom, kao i s ostalim predavačima. Webinar je bodrila učiteljica razredne nastave Blaženka Logožar koja također aktivno sudjeluje u eTwinning aktivnostima, grupama i projektima. Webinar su slušali i članovi spomenute eTwinning grupe diljem Europe.
                                                       

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJICE ŽELJKE GOSPOČIĆ ZAHVALJUJUĆI ERASMUS+ PROJEKTU

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Growing up digital – Odrastajući u digitalno doba“, učiteljica Željka Gospočić sudjelovala je od 1. – 7. travnja 2019. na tečaju „ICT based classes“ u Nizozemskoj.

Agencija „Anatolia Education and Consulting“ održavala je tečaj u Amsterdamu na kojem sam sudjelovala s kolegama iz Njemačke i Hrvatske. Glavni cilj tečaja bio je upoznati portale gdje se učitelji mogu umrežiti i dijeliti informacije i primjere dobre prakse. Ostali važni ciljevi ovoga tečaja su buđenje svijesti o izazovima koje nam nudi učinkovita provedba IKT-a te o uspostavljanju okruženja pogodnog za IKT u školi. Sudionici tečaja su mogli iskusiti različite web 2.0 alate i naučiti kako ih učinkovito koristiti.

Tijekom sedmodnevnog tečaja koji se održavao na engleskom jeziku, izmijenila su se dva predavača: Cemile  Doğan Yılmaz  iz Turske te Linas Staršelskis iz Litve. Predavači su nas oduševili svojim srdačnim, a ujedno i profesionalnim pristupom prema svakom pojedinom sudioniku uzevši u obzir njegova znanja i profesionalni profil. Ukazali su nam na brojne platforme za e-učenje, kao i na web alate koje učiteljima i edukatorima nude sjajne prilike i nove izazove u radu.

Upoznali smo se s organizacijskim web alatima kao što su TrelloEvernoteSlackPenzuEtherPadEdmodoClassdojo te Classmarker. Također smo se naučili služiti web alatima za izradu online nastavnog sadržaja kao što su MysimpleshowFlocabularyESL videosListenNWriteEdpuzzle, te Dvolver. Svi navedeni web alati omogućuju novi način uključivanja učenika u tijek podučavanja, bržu povratnu informaciju i smanjuju otpor prema tradicionalnoj nastavi. Lakše se usvaja i ponavlja gradivo korištenjem digitalnih materijala. Svaki alat se može koristiti u raznim fazama sata – kao podsjetnik za prethodno odrađenu temu, kao motivacija i ponavljanje, a ujedno i kao vrednovanje.

Inovativnih sedam dana brzo je prošlo. Tečaj je završio podjelom certifikata i dugim opraštanjem. Nova saznanja unaprijedit će rad naše škole, a nova poznanstva zasigurno će rezultirati nekim novim projektima, možda školskim partnerstvima i novim suradnjama.

To je zapravo i najveća korist Erasmus+ programa.

Učiteljica engleskog jezika Željka Gospočić


PROJEKT “FINDING PEN PALES AND GETTING TO KNOW EUROPEAN NEIGHBOURS”

Učiteljice Slađana Ninković i Dragana Gorički uključile su se u eTwinning projekt pronalaska “Pen-Pal” prijatelja za dopisivanje s ciljem pobližeg upoznavanja svojih učenika s njihovim europskim susjedima. Učiteljica Slađana je u suradnji s učiteljicom engleskom jezika, Marijom Balind, s prvašićima napisala pisma na engleskom jeziku, a učiteljica Dragana s učenicima 4. a razreda na njemačkom jeziku.

Administratori i voditelji ovoga projekta su kolega iz Njemačke Dominik Schnell i kolegica iz Nizozemske Ellen van Dijke. Naš “Pen-Pal” je kolega Dominik Schnell i njegovi učenici škole Grundschule Fürstenbergschule iz gradića Ense.

Naši učenici su s veseljem pisali pisma na engleskom i njemačkom jeziku svojim prijateljima i vršnjacima iz Njemačke, a s još većim su oduševljenjem iščekivali njihove odgovore.

Ovu suradnju ćemo zasigurno nastaviti i dalje jer se učenici jako vesele daljnjem boljem upoznavanju svojih novih prijatelja kroz pomalo zaboravljeni način komunikacije – pisanje pisama.

BIRAJMO ŠTO GLEDAMO! DANI MEDIJSKE PISMENOSTI U OKVIRU ERASMUS+ PROJEKTA

 

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 8. do 12. travnja 2019. održani su Dani medijske pismenosti u školama diljem Hrvatske. U našoj školi obilježeni su u okviru Erasmus+ projekta “Odrastajući u digitalno doba”.

Uz svoje tri glavne funkcije – informiranje, obrazovanje i zabavu – mediji imaju i druga pozitivna obilježja. Mediji prenose informacije i u jako kratkom vremenu te informacije mogu doći do velikog broja ljudi. Mediji nam mogu približiti mnoge događaje i pomoću njih možemo saznati osnovne informacije o onome što nas zanima. I djeca također imaju prirodnu potrebu za informiranjem o novim stvarima te se medijima mogu uspješno služiti u svakodnevnom životu. Jednako tako, uz informativnu izuzetno je važna i pozitivna i obrazovna uloga medija i to osobito tijekom djetetova školovanja u kojem su upravo mediji ti za kojima dijete poseže kada želi saznati nešto više o temi koja ga zanima, kada neku knjigu poželi pročitati na ekranu računala ili kada priprema referat ili neku drugu školsku zadaću. Mediji nam mogu biti saveznici i u trenucima opuštanja kada se posvećujemo zabavnim sadržajima.

Cilj Dana medijske pismenosti je osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana, posebice djece i mladih vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju i razvoj održivih projekata medijske pismenosti, te podrška odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

Tema koju se ove godine želi naglasiti je poštovanje prema sebi i drugima u medijima. To uključuje niz podtema, kao što su tolerancija, govor mržnje, lažne vijesti, dezinformacije i manipulacije, poticanje empatije i poštovanje ljudskog dostojanstva te zaštita privatnosti i sigurnost u medijima, na društvenim mrežama i komunikacijskim platformama.

Za Dane medijske pismenosti 2019. pripremljeni su novi obrazovni materijali te se organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije i druge aktivnosti za djecu i odrasle, o čemu se može pročitati na portalu medijskapismenost.hr.

U našoj smo školi nizom aktivnosti i radionica obilježili ovaj tjedan. Učenici razredne nastave su se ponajprije upoznali s interaktivnom slikovnicom o medijima za djecu rane i predškolske dobi autorice Alme Čakmazović, a potom su izrađivali optičke igračke. Ciljevi ove radionice bili su približiti  najmlađima funkciju i način rada optičkih igračaka te postaviti temelj za razumijevanje pokreta u animiranome filmu i računalnim igrama. Osim toga, cilj je omogućiti djeci da kroz igru optičkim igračkama na zabavan i kreativan način uspješno preoblikuju medij teksta (ponuđenu slikovnicu) u pokretne slike.

U predmetnoj su nastavi razrednici održali radionice sa svojim učenicima u kojima su raspravljali i donosili zaključke o nasilnim scenama u crtanim filmovima, o nasilju u medijima općenito, vrstama elektroničkog nasilja, pozitivnim i negativnim stranama interneta, a izrađivali su i pravila o tome kako postupiti kada se elektroničko nasilje dogodi.

Prvašići su 8. travnja 2019. sa svojom učiteljicom Slađanom Ninković posjetili radio postaju Domaći NG i Gradski muzej Nova Gradiška. Ponajprije su posjetili radio stanicu Nova Gradiška. Ondje su imali priliku prvi put upoznati djelatnike koji su zaduženi za radijski program, a iznenadilo ih je što novinari i voditelji zvuče drugačije uživo u odnosu kako zvuče kad ih slušaju na radiju kod kuće. Upoznali su Đurđu Siladi koja je glavna i odgovorna urednica, Rajka Aleksića koji je tonski realizator i glazbeni urednik, Bernarda Kumića – Berny-a koji je tehničar i radijski DJ, novinarku Sanju Bukvić te voditeljicu marketinga Božicu Knežević. Novinarke Tamara i Lora potrudile su se učenicima približiti kako izgleda uobičajeni radni dan na radiju, pripreme za javljanje uživo i pisanje vijesti za radio i portal. Učenicima su pokazale studio koji je zvučno izolirana kabina s puno mikrofona gdje se snimaju emisije. Obišli su prostoriju gdje se montiraju vijesti, reklame, glazba a naposljetku su vidjeli redakciju – prostoriju u kojoj se pišu vijesti. Učenike je jako zanimalo kako nastaju emisije, kako dobivaju nazive, koliko traju, tko odlučuje o njima, koje su zvanja i vještine potrebne za rad na radiju i slično. Najhrabriji među njima sudjelovali su u javljanju uživo iz studija, a kako bi posjet bio još zanimljiviji snimili su džingl.

Pučko otvoreno učilište „Matija Antun Relković” i ove se godine također pridružilo obilježavanju jedinstvene manifestacije „Dana medijske pismenosti”. Knjižničarka Daniela Gubić i učiteljica njemačkog jezika Dragana Gorički 10. travnja 2019. nazočile su manifestaciji zajedno s učenicima novinarske skupine škole. Manifestaciji su se, osim naše škole, odazvali i učenici nastavnici osnovnih škola “Mato Lovrak” i “Ljudevit Gaj” iz Nove Gradiške te „Matija Antun Relković” iz Davora. Srdačno ih je sve dočekala ravnateljica POU Danijela Juranović, a voditeljica programa bila je profesorica hrvatskoga jezika Darija Šćukanec. Nazočni su pogledali pet filmskih projekcija: “Sindrom 17”, “Mala seoska priredba”, “Mucica”, “Ne vjeruj nikome” i “Tržnica”.

Uistinu smo ponosni što smo kroz različite aktivnosti mogli doprinijeti obilježavanju Dana medijske pismenosti u Hrvatskoj, a samim time i potaknuti naše učenike i njihove roditelje na promišljanje o ovoj temi. Učenike smo kroz radionice i različite edukacijske materijale namijenjene njima, njihovim roditeljima, odgojiteljima te nama učiteljima i stručnim suradnicima poučili što znači biti medijski pismen građanin, a posebno, što znači odrastati u digitalno doba.

Voditeljica novinarske skupine Dragana Gorički

TIME PROJECT – SUDJELOVANJE UČENIKA NAŠE ŠKOLE U MEĐUNARODNOM DVADESETČETVEROSATNOM ONLINE DOGAĐAJU

U petak, 12. travnja 2019. godine šest učenika 5., 6. i 8. razreda naše škole pod vodstvom učiteljice engleskoga jezika Željke  Gospočić po treći je put sudjelovalo u dvadesetčetverosatnom online projektu pod nazivom Time Project.

Time Project jednodnevni je međunarodno-komunikacijski projekt za učenike osnovnih i srednjih škola koji se provodi već 24 godine. UNESCO-va  Associated Schools Project Mreža (ASPNET) pokrenula je ovaj Projekt još davne 1995. godine. Glavni je cilj Time Project-a online suradnja i razmjena mišljenja i znanja između samih učenika tijekom 24 sata.

Učenici su mogli sudjelovati u različitim aktivnostima, a mi smo se prijavili za videokonferencije na unaprijed određenu temu „Youth exercising their rights“.

Održali smo pet videokonferencija sa školama iz Tajvana, Španjolske, Turske, Poljske, Rumunjske i Kolumbije. Učenici Lorna Degiacinto, Filip Paušić, Nora Solić, Stjepan Jakić, David Jelić i Karla Paušić govorili su o projektu Erasmus+ i aktivnostima u kojima sudjeluju i vrlo aktivno su odradili svih pet videokonferencija.

Još jedno lijepo iskustvo upoznavanja učenika iz drugih zemalja je iza nas i veselimo se ponovnim susretima slijedeće školske godine.

Link za video:

https://youtu.be/e9tpP66PHio

Diseminacija na Stručnom vijeću razredne nastave u OŠ Ante Starčevića, Rešetari

Na stručnom vijeću razredne nastave odžane 25. 4. 2019. učiteljica Slađana Ninković je održala radionicu “eTwinning- od registracije do primjera dobre prakse”. U uvodnom dijelu učiteljicama razredne nastave predstavila je eTwinning portal i projekte koje provela s učenicima, a zatim su se učiteljice registrirale i kroz praktične zadatke istraživale eTwinning Live. U okviru radionice osmišljavali su i razrađivali ideje za nove eTwinning projekte te je prikazano nekoliko web alata i kako ih koristiti za suradničke aktivnosti u projektima. 

NA MEĐUNARODNOM NATJECANJU „WILLKOMMEN“

 

Sudjelovali smo prvi put na međunarodnom natjecanju iz engleskog jezika koje se održava već sedmu godinu u organizaciji Njemačko-austrijskog kulturnog edukativnog Centra Willkommen.

Willkommen natecanje iz njemačkog, engleskog i francuskog jezika održava se u Crnoj Gori, Makedoniji, Hrvatskoj, Republici Srpskoj, Bosni i Hercegovini, Rumunjskoj, Mađarskoj i Republici Srbiji. Svake godine raste broj sudionika, a ove godine i mi smo se pridružili projektu “Znanjem kroz Europu” u cilju popularizacije učenja stranih jezika u osnovnim i srednjim školama.

Natjecanje iz engleskoga jezika održano je 18. svibnja 2019. u 9,00 sati. Sedmero učenika naše škole pokazalo je svoje znanje iz engleskog jezika: Marina Burzelić i Filip Paušić iz petog razreda, Nora Solić iz šestog razreda, Luka Madžarević i Magdalena Slišurić iz sedmog razreda, te Stjepan Jakić i Karla Paušić iz osmog razreda. Testiralo se učeničko razumijevanje čitanjem, gramatičko razumijevanje te pisanje eseja na zadanu temu.

Participacija za sudjelovanje u natjecanju iznosila je 6 eura, a najbolje plasirani učenici osvajaju nagradno putovanje u prelijepi Beč. Za ostale učenike koji postignu zapažene rezultate biti će dostavljene vrijedne nagrade u vidu knjiga, časopisa i rječnika na engleskom jeziku. Prva tri nagrađena učenika dobit će diplome i medalje, a svaki učenik koji je sudjelovao u natjecanju dobit će potvrdu o sudjelovanju na međunarodnom natjecanju.

Ovo je bilo još jedno veliko iskustvo za naše učenike, a s nestrpljenjem iščekujemo rezultate i veselimo se sljedećim izazovima.

Učiteljica engleskoga jezika Željka Gospočić


 

eTwinning projekt “Europe Day”

Učenici četvrtog razreda uključili su se u eTwinning projekt razmjene razglednica sa 28 zemalja Europske unije. Projekt je trajao kroz travanj i svibanj 2019. godine. Dan Europe  je 9.5. i svaki razred koji je bio uključen u projekt je na neki način obilježio taj dan.

Tijekom travnja smo se upoznavali sa projektnim partnerima na Twinspace-u i u digitalnom alatu StoryJumper upoznali ostale partnere sa najvažnijim obilježjima naše zemlje. Isto tako smo saznali nešto o svakoj zemlji u projektu.

Pripremili smo razglednice našeg mjesta – Rešetari, Slavonije i Hrvatske. Na razglednicama smo napisali čestitku na hrvatskom i na engleskom jeziku. Čestitke  smo poslali na 27 adresa projektnih partnera. U mjesecu svibnju počele su pristizati čestitke, koje smo znatiželjno čitali i postavljali svakodnevno na pano koji smo pripremili za tu priliku.

Projekt je bio dobra prilika za upoznavanjem zemalja Europske unije, vježbanjem jezičnih vještina, uvježbavanja engleskog jezika i upoznavanja pojedinih riječi na ostalim raznim jezicima zemalja EU.

Učenici četvrtog razreda

 


PROSLAVILI SMO DAN ŠKOLE S UČENICIMA I UČITELJIMA IZ SJEVERNE MAKEDONIJE

Povodom Dana škole, koji je obilježen 24. svibnja 2019., održan je bogat kulturno-umjetnički program u kojem su sudjelovali učenici i učitelji škole domaćina i gostiju iz OOU „Goce Delčev“ iz Ilindena u Republici Sjevernoj Makedoniji. Partnerske škole povezuje međunarodni projekt „Most prijateljstva: Ilinden – Rešetari“.

Projekt “Most prijateljstva Ilinden – Rešetari”  je međunarodni projekt koji provodimo u 2018./19. šk. god. Ovo je druga godina kako se projekt provodi, a nastavit će se i sljedeće godine kada će učenici iz Rešetara ići u Ilinden.

Realizirane su brojne projektne aktivnosti od ožujka do svibnja: učenici su pisali, slikali, fotografirali i snimali na temu „Proljeće i običaji“. Bavili su se istraživanjem uskrsnih običaja, dječjih pjesama i igara te prikupljali recepte za hrvatsko-makedonsku kuharicu. Iste projektne aktivnosti provodili su i učenici iz Makedonije, a na sljedećoj poveznici mogu se pogledati njihovi uratci:

https://mostprijateljstva2.000webhostapp.com/

U realizaciji projekta sudjelovao je projektni tim učitelja i učenika koji su se još jedanput pokazali kao dobri domaćini.

U petak, 24. svibnja, svečanost obilježavanja Dana škole započela je dvjema radionicama u kojima su sudjelovali članovi projektnih timova. Voditeljice jezične radionice bile su učiteljice Željka Gospočić i Dragana Gorički. Učenici su koristeći digitalne alate i pametnu ploču, učili nazive hrane na četiri jezika: makedonskom, hrvatskom, engleskom i njemačkom. Učiteljice Blaženka Logožar i Vesna Hodak osmislile su radionicu u kojoj je izrađena hrvatsko-makedonska kuharica. U kuharici se mogu pronađi recepti za tipična tradicionalna jela iz Hrvatske i Makedonije. Kuharica je dvojezična, a može se pogledati u tiskanom i digitalnom obliku.

Za goste i domaćine organiziran je prijam kod načelnika Općine Rešetari Zlatka Age uz prisustvo predsjednice Općinskog vijeća Milke Perković. Tom je prigodom, između ostalog, potpisan Sporazum o međusobnoj suradnji dviju škola. Sporazum su potpisali ravnatelji škola Dušanka Krstevska i Tihomir Batalo te načelnici općina Zlatko Aga i Žika Stojanovski.

Iza toga, svi učenici gosti i domaćini zaigrali su tradicionalne dječje igre na travnjaku pored škole. Sve igre su bile zanimljive, a najviše je interesa bilo za igru povlačenja konopca.

U poslijepodnevnim satima održana je svečana priredba u školskoj dvorani. Mnogobrojni gosti, općinski načelnik Zlatko Aga, njegov zamjenik Željko Kolaković i predsjednica Općinskog vijeća Milka Perković, umirovljeni djelatnici škole, predstavnici udruga, društava i škola novogradiškog područja, učenici i njihovi roditelji, svi su svojim prisustvom uveličali ovaj značajan dan. Svečanosti obilježavanja pridružili su se i gosti, deset učenika i sedam djelatnika OOU „Goce Delčev” iz Ilindena koji su se predstavili tradicionalnim plesom i pjesmom.

Prije samog programa, voditelji učenici Hana Lucić i Luka Madžarević upoznali su nazočne s brojnim projektima i aktivnostima koje je škola realizirala u ovoj godini.

Ravnatelj škole je na svečanoj akademiji uručio prigodne plakete Brodsko-posavskoj županiji, a za osobni doprinos razvoju školstva u Rešetarima županu Danielu Marušiću, zamjeniku župana Damiru Mirkoviću i v.d. pročelnice Anici Vukašinović.

OŠ Ante Starčevića projektom „Most prijateljstva: Ilinden- Rešetari“ potvrđuje svoju viziju nastavljanja internacionalizacije škole – nove EU  projekte i projektne aktivnosti koje donose vrlo važne veze u domovini i inozemstvu.

U okviru natječaja Agencije za mobilnost i programe EU našoj je školi odobren prvi ERASMUS + KA1 projekt usmjeren stručnom usavršavanju učitelja u inozemstvu.  Slađana Ninković, učiteljica mentorica razredne nastave i koordinatorica projekta, napisala je i prijavila projekt pod nazivom „Odrastajući u digitalno doba“. U sklopu projekta učiteljice Slađana Ninković, Dragana Gorički i Željka Gospočić otišle su na nekoliko međunarodnih višednevnih strukturiranih tečajeva u Italiju, Austriju, Sloveniju, Nizozemsku i Veliku Britaniju. Projekt stručnog usavršavanja ima dva prioritetna područja, a to su medijska pismenost i upotreba IKT-a u nastavi. Sve projektne aktivnosti i mobilnosti pripremao je projektni tim kojeg čine tri učiteljice koje su sudionice mobilnosti, ravnatelj i računovotkinja Sanela Hodak.

Također, dugogodišnje eTwinning učiteljice Blaženka Logožar i Slađana Ninković sudjelovale su na eTwinning konferenciji s temom „Budućnost e-Twinninga  i kulturno naslijeđe u digitalno doba“.

Škola se ističe i u provođenju projekta „Naš zavičajni govor“ koji se u suradnji sa školom iz Lupaka, provodi već četiri godine. Glavni cilj projekta skriven je u samom nazivu ”Naš zavičajni govor”, a to je očuvanje tradicije našega kraja, jezika, govora slavonske ikavice te kulturne baštine Hrvatske i pripadnika hrvatske nacionalne manjine u Rumunjskoj.

Na svečanoj priredbi učenici škole predstavili su posjetiteljima presjek svog cjelogodišnjeg rada, istaknuli su najznačajnije aktivnosti, postignuća i događaje na koje su osobito ponosni. S posebnim zanimanjem publika je pratila nastup učenika iz Sjeverne Makedonije.

Učenici Novinarske skupine predstavili su prvi digitalni školski list „Digitalni trag“ koji je nastao pod vodstvom učiteljice Dragane Gorički koji je bio dio aktivnosti Erasmus+ KA1 projekta. 

Svečana je akademija bila prigoda i za dodjelu nagrada djelatnicima te zasluženim pojedincima i podupirateljima škole. Prema odluci Učiteljskog vijeća uručene su Plakete „Most prijateljstva“  Općini Rešetari i načelniku Zlatku Agi, Općini Ilinden i gradonačelniku Žiki Stojanovskom, OOU „Goce Delčev“ i ravnateljici Dušanki Krstevskoj, OŠ Ante Stačevića i ravnatelju Tihomiru Batalu Ljerki Toth Naumovoj, Ivani Velinovskoj Boceskoj, Blaženki Logožar i Slađani Ninković,.

Učiteljicama Slađani Ninković, Željki Gospočić i Dragani Gorički uručena su priznanja za sudjelovanje u Erasmus+ KA1 projektu.

Na kraju programa posebno iznenađenje gostima iz Sjeverne Makedonije priredili su učitelji škole domaćina otpjevavši poznatu narodnu makedonsku  pjesmu „Makedonsko devojče“. Program je završen u veselom ozračju bodren pljeskom zadovoljne publike.

 


Predstavljanje Erasmus+ i eTwinning projekta povodom Dana Škole 2019

Povodom obilježavanja Dana škole  predstavili smo našim gostima i projektnim partnerima iz Sjeverne Makedonije Erasmus+ i eTwinning projekte na panoima u holu škole. Predstavili smo KA1 projekt „Odrastajući u digitalno doba“ fotografijama, mapama gradova, plakatima i ostalim informacijama s mobilnosti.


 

REZULTATI MEĐUNARODNOG NATJECANJA „WILLKOMMEN“

Stigli su rezultati međunarodnog natjecanja „Willkommen“ i imamo pobjednika!

Sudjelovali smo prvi put na međunarodnom natjecanju iz engleskog jezika koje se održava već sedmu godinu u organizaciji Njemačko-austrijskog kulturnog edukativnog Centra Willkommen.

Čestitamo učeniku Filipu Paušiću (5.a) koji je ostvario najbolji rezultat osvojivši prvo mjesto u kategoriji petih razreda prijavljenih iz Hrvatske!

I ostali učenici ostvarili su zapažene rezultate. Karla Paušić (8.a) ostvarila je 6. mjesto, a Stjepan Jakić (8.a) 8. mjesto u kategoriji osmih razreda prijavljenih iz Hrvatske. Nora Solić (6.a) ostvarila je 14. mjesto, Marina Burzelić (5.a) 22. mjesto, Luka Madžarević (7.b) osvojio je 13. mjesto, a Magdalena Slišurić (7.a) 31. mjesto.

Čestitamo svim učenicima na sudjelovanju i ponosnoj mentorici, učiteljici Željki Gospočić!


ZAVRŠNA MOBILNOST U SKLOPU ERASMUS+ KA1 PROJEKTA

 

U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Growing up digital – Odrastajući u digitalno doba“, učiteljica Željka Gospočić sudjelovala je od 5.- 9. kolovoza 2019. na tečaju „Innovative Approaches to Teaching“ u Velikoj Britaniji.

Agencija „ITC – international“ održavala je tečaj u Londonu na kojem sam sudjelovala s kolegama iz Grčke, Rumunjske, Slovenije, Mađarske, Latvije i Hrvatske.

Glavni cilj tečaja bio je poboljšanje kvalitete i učinkovitosti obrazovnog procesa. Ostali vrlo važni ciljevi su poticanje kreativnosti, organiziranje projekata, integriranje učenika pripadnika nacionalnih manjina te korištenje IKT-a kao alata za razvijanje kritičkog mišljenja. Ostvarenjem ciljeva učitelji postaju svjesni izazova učinkovite provedbe IKT-a te uspostavljaju okruženje pogodno za IKT u školi iskušavajući različite web 2.0 alate.

Tijekom petodnevnoga tečaja koji se održavao na engleskom jeziku, predavačica je bila profesorica engleskoga jezika Petra Vallin iz Poljske. Predavačica Petra svojom nam je stručnošću i vodstvom pomagala kako bismo od praktičnih primjera do osmišljavanja vlastitih zadataka i planova lekcija razmjenjivali ideje i stekli nove vještine u pozitivnom treningu „Učenje radeći“ kroz različite suradničke i reflektivne aktivnosti. Inovativnim nastavnim metodama poboljšava se kvaliteta redovnog obrazovanja.

Zajedno smo radili na poboljšanju vještine korištenja različitih inovativnih nastavnih metoda i tehnika usredotočenih na učenika koje potiču rješavanje smislenih zadataka iz stvarnog svijeta te razvijaju poprečne kompetencije. Također smo radili na povećavanju vještine korištenja otvorenih i digitalnih resursa, podržavanju razvoja digitalnih vještina i medijske pismenosti te na sposobnostima pokretanja promjena u pogledu modernizacije pomoću IKT-a.

Bavili smo se stvaranjem materijala i ideja za podršku školama na polju inovativnog obrazovanja s obzirom na interdisciplinarni i holistički pristup te promovirali aktivno sudjelovanje u društvu. Razvijali smo relevantne vještine na visokoj razini kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, metakognitivne i ostale ključne kompetencije.

Pet dana u Londonu vrlo brzo je proletjelo u stjecanju iskustva međukulturalnog učenja, upoznavanju kolega iz različitih zemalja, razmjeni ideja i izgradnji mreža za buduću međunarodnu suradnju.

Učiteljica engleskog jezika Željka Gospočić

ČLANAK O ERASMUS PROJEKTU NA PORTALU ZA ŠKOLE 

http://www.skole.hr/aktualno/vijesti-iz-skola?news_hk=5677&news_id=19893#mod_news

 

ČLANAK O ZAVRŠETKU PROJEKTA NA PORTALU RADIONG.HR I NGBUNTOVNICI

http://radiong.hr/v2/os-ante-starcevica-resetari-erasmus-projekt-odrastajuci-u-digitalno-doba/

https://www.ngbuntovnici.hr/index.php/2015-01-31-22-05-30/drustveni-korak/2513-uciteljice-iz-resetara-putovale-su-u-pet-europskih-zemalja

 

 

PROJEKT “ODRASTAJUĆI U DIGITALNO DOBA” PREDSTAVLJEN JE NA UČITELJIMA U OŠ “MATIJA ANTUN RELKOVIĆ” U DAVORU

 

U četvrtak, 29. kolovoza na Učiteljskom vijeću izlaganje su imale učiteljica Slađana Ninković i Željka Gospočić. Koordinatorica projekta je predstavila Erasmus+ projekt Osnovne škole iz Rešetara “Odrastajući u digitalno doba”. Govorila je općenito o programu Erasmus+ i kako se prijaviti za sudjelovanje u njemu, kako osmisliti projekt i na primjerima iz vlastite škole pokazala je provedene aktivnosti. Učiteljica Željka Gospočić preedstavila je svoja iskustva i vještine koje je stekla na mobilnostima u Nizozemskoj i Velikoj Britaniji. Na kraju je kolegama učiteljima podijelila korisne poveznice i pozvala ih na suradnju na eTwinning grupi projekta.

Skip to content