Učenici naše škole, pod vodstvom učiteljice engleskog jezika i voditeljice izvannastavne skupine UNESCO kluba, sudjelovali su u međunarodnom suradničkom projektu u sklopu Ciljeva održivog razvoja. Ciljevi održivog razvoja (SDG) skup su od 17 integriranih i međusobno povezanih ciljeva kojima se želi okončati siromaštvo, zaštititi planet i osigurati da čovječanstvo uživa u miru i prosperitetu.
Projekt koji je trajao od 25. siječnja do 21. travnja 2025. pokrenulo je Društvo javnih škola u Delhiju iz Indije. U projektu su sudjelovale 23 škole iz Indije, Pakistana, Katara, Indonezije, Argentine, Litve, Srbije, Turske, Nepala, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Nigerije i naša škola kao predstavnik Hrvatske.
Nakon promišljenih rasprava i suradnje sa svojim međunarodnim kolegama, studenti su odabrali SDG 16: “Mir, pravda i snažne institucije” kao fokus za svoj četveromjesečni projekt. Timovi su trebali identificirati ključno pitanje vezano uz cilj održivog razvoja 16 i zajednički raditi na predlaganju izvedivog rješenja.
Učenici naše škole Luka Jurić, Mia Kraljić, Barbara Bačić, Dunja Bzik, Ramona Slišurić, Edita Mikić i Ena Gospočić odabrali su problem „Izazovi pristupačnosti za osobe s invaliditetom“. Tijekom projekta članovi grupe istraživali su i prikupljali podatke i informacije u vezi s odabranim problemom. Razgovarali su s članovima svoje obitelji, prijateljima i ljudima u svom mjestu kako bi saznali više o uzrocima i rješenjima problema koji su odabrali.
Za vrijeme trajanja projekta održano je 6 videokonferencija tijekom kojih su učenici jedni drugima predstavljali svoj odabir problema, razloge zbog kojih su odabrali baš tu temu za istraživanje te svoja saznanja o uzrocima i rješenjima tog istog problema. Učenici su predstavili svoja projektna putovanja, ističući utjecajne inicijative poduzete u njihovim zajednicama za rješavanje nasilja, promicanje inkluzivnosti i jačanje miroljubivih institucija.
Ove inspirativne priče odražavaju njihovo duboko razumijevanje globalnih izazova i njihov potencijal kao mladih lidera usmjerenih na rješenja. Kroz ovu inicijativu sudionici su unaprijedili svoje sposobnosti donošenja odluka, poduzetničke vještine i timski rad te su pokazali da su suosjećajni i proaktivni učenici koji brinu za planet i društvo.
Učiteljica Željka Gospočić